AKO IMAMO …
SINDIKAT UNITEL
Sindikat u Yettelu
Poštovane kolege,
Želimo vam u ime sindikata i svih članova sindikata dobrodošlicu
Početkom 2020 u Telenoru je radilo oko 600 kolega. Danas, juli 2023 u Yettelu radi vise od 1600 zaposlenih. U skladu sa novim tržišnim uslovima i povećanim obimom posla Yettel. je tokom prethodnih godina, zaposlio novih 1000 mladih i kreativnih ljudi. Dobri kompaniski rezultati govore da je Vaš doprinos u tome i te kako vidljiv. Mi verujemo da su „zaposleni“ t.j radnici bitan resurs jake kompanije. Dugogodišnje iskustvo rada u kompaniji, naučilo nas je, da je zadovoljan radnik i dobar radnik. Uloga sindikata, kada je zadovoljstvo radnika u pitanje i benefiti koji su na raspolaganju svim zaposlenima u kompaniji, neizbežna je.
Sindikat Uni Tel osnovan je davne 2006. Formiran u Mobtelu, a aktivan i danas. Naši članovi kažu da je osnovna uloga sindikata da bude reprezentativan, da pregovora sa poslodavcem i konačno potpiše Kolektivni ugovor. Čak pet puta od 2008 sindikat je potpisivao tu vrstu važnog kompanijskog dokumenta. Kolektivni ugovor daje veća prava zaposlenima nego što to propisuje Zakon o radu. Spisak benefita Kolektivnog ugovora prilično je dugačak. Upoznajte se sa vrstom i obimom benefita KU putem sindikalnog sajta: https://unitel.rs/yettel/sindikat-unitel-2/kolektivni-ugovor/ako-imamo-sindikat/.
Inače, Sindikati u Yettelu, Cetinu i Mobi banci, svi Uni Tel, retke su sindikalne organizacije koji postoje u stranoj kompaniji u Srbiji. Raspitajte se, možda čak i jedini?
Putem ovog članka želimo da vas upoznamo i sa činjenicom da svaki zaposleni u Yettelu ima zakonsku mogućnost da bude član sindikata. Svojim članstvom u kompanijskom sindikatu, vi će te iskoristićete i svoje pravo iz statuta da imate svog predstavnika u Odboru sindikata, koji bi bio vaš „glas“ u razgovoru sa poslodavcem. Ovo se pre svega odnosi na one sektore u kompaniji, koji su novi, a nisu se jos uhodali. Možemo vam pomoći, ako nam objasnite da znamo o čemu se radi! Dodatno pored benefita Kolektivnog ugovora, kao naš član možete koristiti sve prednosti partnerstva koje je sindikat potpisao i koji važe samo za člana sindikata (kupovina na rate putem adm.zabrane uz popust).
Ponosni smo i što smo u okviru sindikata formirali Fond solidarnosti. Samo za svoje članove sindikat pruža bespovratnu solidarnu novčanu pomoć, kada se za to ukaže potreba – ako vas i to zanima upoznajte se detaljnije na sajta: https://unitel.rs/yettel/sindikat-unitel-2/fond-solidarnosti/.
Drage kolege, pokušali smo da vam da vas upoznamo sa postojanjem i značajem sindikata. Više od toga, o novostima, o istorijatu, o ranijim pregovorima vezano za Kolektivne ugovore, o humanitarnim akcijama kao i ostalim benefitima članstva u sindikatu možete pročitati na sajtu https://unitel.rs/yettel
U prilogu mejla nalazi se i pristupnica za sindikat. Ako želite da budete naš član, popunite pristupnicu, skenirajte i pošaljite nam je na mejl : sindikat@yettel.rs;
Ako želite direktno da nas kontaktirate, osobe za kontakt su : Dejan Roganović 063 230 781, Vladimir Vučelić 063 230 439 i Miroslav Marinkovic 063 530 289
Srdačno,
Sindikat Uni Tel u kompaniji Yettel.
Masovnost, profesionalnost i finansijska sigurnost
ZAŠTO DA BUDEM ČLAN SINDIKATA ?
Snažan sindikat podrazumeva, masovnost, profesionalnost i finansijsku sigurnost. Zemlje, kao na primer naša, u trаnzicionom procesu koji je izuzetno složen, teško i dugotrаjno formirаju profesionаlаn, mаsovаn
i finаnsijski stаbilаn sindikаt.
Korporativna etika
Korporativna etika podrazumeva više od toga da se izbegne povreda zakona. Ona podrazumeva način na koji se ponašamo jedni prema drugima, kako se ponašamo prema spoljnom svetu. U našoj kompaniji žele da svi budu uključeni i doprinesu stvaranju zdrave i korporativne kulture koja se temelji na zadovoljstvu i bezbednosti.
Sindikat podržava
Sindikat podržava međunarodno proklamovana ljudska prava uključujući Deklaraciju Ujedinjenih nacija i konvencije o ljudskim pravima. Svi zaposleni u SINDIKATU UNITEL U KOMPANIJI YETTEL. dužni su da poštuju ljudsko dostojanstvo, privatnost kao i prava svakog pojedinca sa kojim dolaze u kontakt u toku rada i ni na koji način ne smeju prouzrokovati ili doprineti kršenju ili sprečavanju ostvarivanja ljudskih prava.
NOVOSTI
UDRUŽENI SINDIKAT
OSNOVNI CILJEVI I PLANOVI SINDIKATA
Zaštita prava i interesa zaposlenih u skladu sa zakonom i drugim pravnim aktima. Efikasno ostvarivanje zajedničkih i pojedinačnih interesa članova Sindikata.Poboljšanje materijalnog i socijalnog statusa zaposlenih, tolerancija. Zaštita ekonomskih, socijalnih, radnih, kulturnih, sindikalnih i drugih prava i sloboda.
Naša iskustva

Marija Berić
“Telenor ima ovlašćeno lice iz Sourcing tima koje vodi osiguranje i odmah posle obaveštenju istog zaposleni će biti upućen u dalju proceduru i konačno ostvarivanje prava navedenih u polisi osiguranja. Posle obaveštavanja osiguravajuće kuće o nastupanju osiguranog slučaja, Osiguravajuća kuća procenjuje da li je takav slučaj u domenu polise osiguranja..”
Dejan Roganović
Ime „Sindikat“ recidiv je prošlosti. Vezujemo ga za neko vreme koje iz ove perspektive i nije bilo tako loše.Da li ga se stidimo? Između soc sindikata i sindikata u razvijenim sistemima zapada velika je razlika. Neka mlađe kolege, dok ovo čitaju znaju da smo samim zaposlenjem u preduzeću, već bili članovi sindikata. Nismo bili pitani, a bili smo članovi. Danas u Telenoru svako od zaposlenih odlučuje da li želi da bude član sindikata ili ne. Sistem se promenio, ime Sindikat je ostalo.

Danijela Mijović-Jovanović
Sindikat ima lica za podršku i posrednike u funkciji rešavanja i prevencija tužbi za mobing.
Lice za podršku mora imati veštine i osnovna znanja neophodna za prepoznavanje mobinga i reševanje nastalih sporova u postupku kod poslodavca
(obuhvata i disciplinski postupak u slučaju sumnje na zloupotrebu prava na zaštitu). Posebna pažnja mora se posvetiti razlikovanju izmedju mobinga i konflikta.
Postupak rešavanja spora pre svega se vodi po osnovnim načelima medijacije, ali mišljena smo da nam je potrebna aktivnija uloga posrednika nego što to medijacija predvidja. Sve u svemu cilj je da se spor reši tako da se mudrim postupkom zadovolje interesi žrtve mobinga, a ne iracionalne revanšističke želje u odnosu na mobera, a sve to uz minimum remećenja procesa rada.